<\/figure>\n\n\n\n4 tips om met een negatieve beoordelingen op je vakantiehuis om te gaan<\/h2>\n\n\n\nTip 1. Reageer op de negatieve beoordeling<\/h3>\n\n\n\n Het is belangrijk om te reageren op een slechte reactie of klacht van een gast. Dit laat zien dat je hem\/haar serieus neemt en open staat voor een gesprek. Laat weten dat je het vervelend vindt dat het geen volledig tevreden verblijf is geweest en dat je je best gaat doen dit op te lossen. Kijk ook naar de lessen en maatregelen die je kan trekken uit de recensie. Gaat het bijvoorbeeld enkel om praktische dingen, pas die dan aan. Als het lastiger is om snel op te lossen, kijk dan wat je wel kan verbeteren zodat je kan zeggen dat het aangepast is en je naar de gast hebt geluisterd.<\/p>\n\n\n\n
Reageren op negatieve beoordelingen van je vakantiewoning, is niet alleen om de gast met een klacht tevreden te stellen. Ook voor toekomstige gasten laat dit zien dat je goed bereikbaar bent. Daarnaast maak je hiermee duidelijk dat je meedenkt om de ervaring van de gasten continu te verbeteren.<\/p>\n\n\n\n
Tip 2. Rustig\u00a0reageren<\/h3>\n\n\n\n Waar het erg belangrijk is om te antwoorden, is het ook belangrijk om dat niet meteen te doen. We begrijpen dat negatieve beoordelingen je aan het hart gaan. Dat kan ook resulteren dat je eerste reactie op een negatieve review misschien wel erg gepassioneerd is. Hiermee haal je je echter nog meer negatieve gevoelens op de hals. <\/p>\n\n\n\n
Laat de gemoederen dus vooral niet te hoog oplopen als je een reactie schrijft. Als gastgever moet je immer vriendelijk en bereikbaar overkomen. Als je door emoties wat kort door de bocht of zelfs onaardig reageert, schept dat ookg een goed beeld van jouw vakantiewoning en diensten. <\/p>\n\n\n\n
Laat de negatieve beoordeling dus even rustig op je inwerken en probeer vervolgens met een frisse blik te reageren.<\/p>\n\n\n\n <\/figure>\n\n\n\nTip 3. Communiceer<\/h3>\n\n\n\n Het is misschien een beetje dubbelop, maar reageren en communiceren is niet hetzelfde. <\/p>\n\n\n\n
Is het bij een recensie niet helemaal duidelijk wat er is misgegaan? Vraag dan in een reactie wat er precies scheelde aan het verblijf. Op die manier stel je de schrijver van de beoordeling gerust en je haalt ook twijfel weg bij toekomstige gasten. <\/p>\n\n\n\n
Als je daarna een duidelijke reactie krijgt met punten wat er mis was, kan je daar natuurlijk nog verder over in gesprek en waar mogelijk je vakantiewoning aanpassen. Door door te vragen bij een onduidelijke reactie, wordt de gastervaring verbeter en krijg jij meer inzicht.<\/p>\n\n\n\n
Tip 4. Don\u2019t panic<\/h3>\n\n\n\n Dit klinkt misschien een beetje stom: maar het is allemaal onderdeel van het verhuren van vakantiewoningen. Je kan er niet vanuit gaan dat je elke klant 100% tevreden kunt houden. Schiet dus niet in de stress maar realiseer je dat dit allemaal part of the game<\/em> is en je er soms ook niks aan kan doen.\u00a0<\/p>\n\n\n\n <\/figure>\n\n\n\nVoorkom negatieve beoordelingen op je vakantiehuis<\/h2>\n\n\n\n Met al deze tips, blijft voorkomen natuurlijk beter dan genezen. Om te zorgen dat de kans op negatieve beoordelingen kleiner wordt, is het belangrijk dat je advertentie een realistische afspiegeling is van je vakantiehuis. In deze blogpost geven we je 5 tips hoe je meer kans maakt op positieve beoordelingen van je gasten.<\/a> <\/p>\n\n\n\nEen extra tip is om je vakantiehuis eens in de zoveel tijd te proefslapen. Gebruik hem zoals elke gast hem zou gebruiken en kijk of je dingen mist of tegenkomt die je kan verbeteren. Let ook goed op de schoonmaak. Zijn er bijvoorbeeld plekken die je vanuit het bed ineens ziet die je normaal over het hoofd ziet? Dit zijn namelijk dingen die gasten vaker zien dan jij zelf. <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Natuurlijk streven we allemaal naar positieve klantenbeoordelingen maar soms kan je pech hebben en ontvang je een negatieve beoordeling op je vakantiehuis, hoe ga je daar mee om?<\/p>\n","protected":false},"author":28,"featured_media":8001,"comment_status":"open","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_genesis_hide_title":false,"_genesis_hide_breadcrumbs":false,"_genesis_hide_singular_image":false,"_genesis_hide_footer_widgets":false,"_genesis_custom_body_class":"","_genesis_custom_post_class":"","_genesis_layout":"","footnotes":""},"categories":[226],"tags":[],"yoast_head":"\n
Negatieve beoordeling op je vakantiehuis - Hoe ga je hiermee om?<\/title>\n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n\t \n\t \n\t \n \n \n \n\t \n\t \n\t \n